לורנץ ומינץ – Lorenz & Mintz

אהרון ‎שלוש 42‎, תל אביב

Odelya Tzadok
Odelya Tzadok

אני עוקבת שנים אחרי השפית נילי כהן מינץ, עוד בימים שעשתה אורוחות בוקר גורמה בגליל. לפני שלוש שנים פתחה בתל אביב את 'לורנץ ומינץ' בית קפה חלבי כשר במתחם מכון שכטר בנווה צדק. ומשם… היא רק ממריאה!!!! ובצדק!

לפני שנה המגזין גומיו הכניס אותה לרשימת המסעדות המומלצות בישראל וגם השנה, נכנסו 'לורנץ ומינץ' לרשימה, אז הייתי חייבת לעבור בשישי לארוחת בוקר. לראות מה התחדש? מה טעים? והאמת זה היה וואו ענקי! ראשית – לשישי בבוקר צריך להזמין מראש!!!! ואני ממש שמחה שהזמנתי! התחלנו את הבוקר עם הקפה וסלסלת לחמים שנילי אופה במקום. היה לחם מחמצת זיתים, לחם דגנים, ולחם 'שעתיים' גולת הכותרת הלחמים של נילי – לחם עם פירות יבשים ואגוזים הנאפה שעתיים ומרגיש רך ונעים כמו עוגה! ברור שחיסלתי!

התחלנו עם סלט פאטוש מעולה!!! פשוט זעתר, ירקות טריים, קרוטונים ביתיים עם לאבנה ביתית. טעים וכיפי. המשכנו עם סלט ירוק שהפיל אותנו מהרגליים!!! לקבוצת הירוקים נילי הוסיפה גם שומר שנאפה שעות בתנור עם יין וסוכר חום, טעים ברמות, עסיסי, לא מתוק מידי, מזכיר אננס מיובש בטעם ובמרקם אבל עם הטאץ' המעלף של נילי. כשבצעתי את כדורי גבינת העיזים שבסלט, גיליתי דובדבנים יבשים, שנילי מגלגלת כל בוקר לתוך הגבינה. לא האמנתי שאני אהנה ככה מסלט ועוד לפני שהכרתי את המנות החמות.

אחרי שהתעלפנו מהסלטים והלחמים – הגיעה לנו שקשוקת חורף עם שמנת, ערמונים ובטטה. החורף הישראלי בטח שמח שנילי מכבדת אותו במנה הזו. מנה מנחנת של בוקר חורפי. ברור שאכלנו את המנה מספר אחת בתפריט החורף של 'לורנץ ומינץ' קרוק מאדאם – טוסט עם קרם פטריות כמהין, פטריות, גבינת גאודה ופרמזן אפוי בתנור ומעליו ביצי עין. מושלם הביס הפחממתי הזה היה, כל כך עסיסי עוד לפני שהגעתי לביצת העין. לא פלא שזו במנה מספר אחת!

קינחנו בעוגת גבינה (חובה!) עשירה ונהדרת לצד קראק פאי מעולה, אחד הטובים שטעמתי. עוד לא סיימתי להתלהב מהכפיות המיוחדות של הקינוחים וכבר הייתי מפוצצת! ואיזה כיף שהמקום מלא, וכשר!!! (רבנות תל אביב) כולם יכולים להינות פה!!! להרגיש קצת פריז, קצת נווה צדק!

אהבנו מאוד!!!!

ההמלצה הזאת עזרה לכם? מגניב! בדיוק בשביל זה בנינו את האתר. עדיין מחפשים? הנה כמה קישורים שיעזרו:

מחפשים מסעדה כשרה? כאן תוכלו למצוא את כל ההמלצות של חברי הקבוצה למקומות כשרים

תמיד טוב למצוא בית קפה שכיף לשבת בו, הנה כל הרשימה של בתי קפה שחברי הקהילה אהבו

פה תמצאו את כל ההמלצות של הקהילה שלנו למקומות בתל אביב