De Librije – זוולה, הולנד

Spinhuisplein 1, 8011 ZZ Zwolle

נמרוד ברנע
Nimrod Barnea

אמלק – ביקור מדהים במסעדת דה ליבריי (או דה ליבריחה . עדיין אין לי מושג איך הוגים את זה) בזוולה, בעלת שלושה כוכבי מישלן ובמקום ה 38 בעולם לפי המדרג של סן פלגרינו.

בשנה שעברה, בטיול בשבדיה, ביקרתי בפעם הראשונה במסעדה מהשורה הראשונה בעולם (וכתבתי על זה בקבוצה, כמובן. קישור בתגובה הראשונה) ולאחר מכן החלטתי שזה הולך להיות עניין שנתי. חוץ מזה שטיול בחו"ל יכלול גם אוכל טוב, הוא יכלול גם מסעדה אחת מטורפת.
זה היה יום קשה. תכננתי טיול לצפון הולנד ולאחר מכן ארוחה במסעדה ולבסוף החלטנו (אשתי, חבר ואני) שניסע לרוטרדם כדי לטייל קצת ולבקר את Nitsan Netser (פוסט על זה בהמשך) ולאחר מכן להמשיך צפונה. זה היה יום נורא חם והיינו עייפים נורא. עברנו דרך אמסטרדם כדי לנוח קצת במלון ואז המשכנו. היו אלה כמה שעות הגה טובות. אבל שוות לחלוטין, כמובן.
דה ליבריי נמצאת בבית אירופאי ישן מרובע שכולל גם מלון מומלץ בפני עצמו. לפני שנכנסים למתחם הראשי של המסעדה שהוא מתחת לכיפת השמיים (אפשר לראות בתמונה, זה נתן הרבה אור לכן התמונות הראשונות היו טובות ורואים שבאחרונות כבר חשוך), יושבים במין לובי כזה שכולל המון אלמנטים ישנים וחדשים. אני מניח שזאת אמירה מסוימת שהולמת את האוכל והמסעדה, שאפשר להזמין בה מנות ותיקות וחדשות.

בלובי מגיעות שלוש מנות ובינתיים לומדים את התפריט ומחליטים מה רוצים. זה לא תפריט קבוע לחלוטין, אלא אפשר לבחור 3 מנות שמתוארות לפי המרכיבים (צירפתי תמונה של התפריט) ועוד 4 מנות הן קבועות. חוץ מזה מקבלים עוד חמש או שש מנות ביניים. בזכות העובדה שהיינו שלושה, דאגנו שלא יהיו יותר מדי חפיפות וטעמנו הרבה מאוד דברים.

הכל היה מצוין. בפרנזן היו שתי מנות שהיו סתם טעימות או מעניינות ופה לא היו כאלה. מצד שני, בפרנזן היו יותר מנות וואו, אז קשה להחל איפה עדיף. פרנזן גם עלתה יותר מ 1500 שקל לאדם בזמן שדה ליבריי בערך חצי (800 לאדם ואני יכול ממש להגיד שזה value אל מול החווייה)
עבר קצת זמן ויש המון מנות, אז באמת שקשה לי לכתוב מה היה מה, אני בטוח שתסלחו לי. בגדול הארוחה כללה מגוון של דברים, כל המנות היו מקוריות וטובות מאוד. חומרי גלם מצוינים. חלק מהמנות היו תהליכים מיוחדים שיצרו טעמים מגניבים, חלק מהמנות היו שילובים מעניינים ואופן ההגשה יפה. כל הצלחות מיוחדות, כל כוס היא one of a kind והסכו"ם בצבעים מגניבים. מין הסתם השירות היה מעולה. כל המנות קטנות, אבל בסוף הארוחה יוצאים מלאים (ואני בחור גדול שהגיע רעב, גם החבר)

אשתי גם הוסיפה wine pairing שבוצע ממש מצוין והוסיף לארוחה. האווירה בהחלט היתה שמחה ועייפה בסוף הערב אחרי 7 חצאי כוסות ו 4 שעות של ישיבה במתחם.
בגדול, אנחנו ממש שמחים שהחלטנו ללכת על זה. כבר בפעם השנייה שאנחנו בטיול, המסעדה היא גולת הכותרת של הטיול וחווייה שלא נשכחת (גם בעזרת הקבוצה, שבא אני שומר את התמונות והביקורת). אם יודעים מראש שאתם טסים, אני ממליץ בחום לבדוק מה המקום הכי מומלץ בסביבה להזמין אליו מקום. יחסית להשקעה של הטיסה, מחיר הארוחה לא גדול יותר מדי, אבל זאת כן השקעה שלדעתי היא שווה מאוד.

עוד פוסטים עם המלצות על הולנד תוכלו למצוא כאן:

https://revimbiravcha.com/category